Met de laatste update van Google my business rolde Google een erg interessante nieuwe feature uit: Google my business snippet posts.
Google my business laat bedrijven toe een gratis business listing aan te maken binnen Google. Dat wil zeggen dat als mensen specifiek naar jouw bedrijfsnaam op zoek gaan ze zoiets te zien krijgen:
Dit kaderstukje wordt de snippet genoemd en is een onmisbaar stuk van je online aanwezigheid. En het is superduper easy om het op te zetten. Lees meer daarover in de eerste module van Google's Digitaal Atelier.
In de laatste update van Google my business (GMB) maakte Google het mogelijk om rechtstreeks in deze snippet met je potentieel publiek te praten aan de hand van GMB posts.
Een voorbeeldje:
Het lijkt erop dat de meeste gebruikers van GMB de nieuwe feature nog niet ontdekt hebben, maar daar komt ongetwijfeld snel verandering in. Bij Websters gebruiken we een aantal marketingautomatisatie technieken zoals buffer en hootsuite maar die services zijn nog niet klaar om posts naar je snippet te pushen. We verwachten dat daar snel verandering in komt. Je vindt de posts-interface in je Google my Business dashboard.
Kom je er zelf niet uit en wil je graag wat hulp met het optimaliseren van je Google situatie? Drop us a line