top of page
Logo Websters XS

Een terugblik op de meet-up: “10 Digitale To Do’s”

In de pre-corona tijden waren meet-ups een vaste traditie bij Websters. Onderstussen is het toch al heel wat jaren geleden, dus hoog tijd om de draad weer op te pakken! We gaan opnieuw regelmatig meet-ups organiseren over verschillende interessante marketing onderwerpen. De eerste is alvast een feit, want op 7 november hielden we een sessie over “10 Digitale To Do’s”. Onze gasten werden warm ontvangen met heerlijke hapjes, drankjes en een korte kennismaking.




Daarna was het aan Sam… 


Sam zette 10 Digitale To Do’s op een rij, die van toepassing zijn voor elk bedrijf. Hieronder  vind je de belangrijkste takeaways. 


  1. Definieer je bedrijf

    Breng scherp in kaart wat jouw bedrijf uniek maakt. 


  1. Definieer je doelgroep

    Focus op de demografische gegevens, karakteristieken en benadering van jouw doelgroep. 


  1. Stel SMART-doelen

    Stel doelen op die concreet en haalbaar zijn door ze specifiek, meetbaar, relevant en tijdgebonden te maken. 


  2. Ontwerp een marketingfunnel

    Analyseer de stappen die jouw klanten doorlopen – van eerste kennismaking tot aankoop – en gebruik deze om een heldere strategie te bouwen. 


  1. Ga digitaal met je funnel

    Zet je funnel om in een online strategie door microconversies (kleine acties zoals inschrijvingen) en macroconversies (zoals aankopen) te identificeren en te optimaliseren. 


  1. Sociale media: focus op impact

    Kies zorgvuldig welke kanalen je gebruikt en focus op kwaliteit en authenticiteit. Begrijp je publiek en pas je toon aan per platform.


  1. Check je digitale aanwezigheid

    Zorg dat je sociale profielen volledig en professioneel zijn ingericht, van een goede omslagfoto tot relevante bedrijfsinformatie.


  1. Maak een contentplan

    Plan vooruit en zorg voor consistente, relevante content die aansluit bij je merk. Varieer in thema’s en speel in op trends. 


  2. Haal meer uit reviews

    Reageer beleefd op klachten en laat zien dat complimenten gewaardeerd worden. 

    Review

  3. Adverteer

    Zorg ervoor dat jouw content zichtbaar wordt. Gebruik tools zoals Meta Business Suite om campagnes te maken. Experimenteer en leer wat werkt. 



Kortom, het was een inspirerende sessie, die zeker naar meer smaakt. De toon voor toekomstige sessies is gezet! Na de meetup was er nog ruim de tijd om bij te praten en ideeën uit te wisselen met de andere deelnemers en om te genieten van lekkere broodjes.


Wil jij er de volgende keer ook bij zijn? Hou dan onze socials in de gaten en blijf op de hoogte van al onze nieuwe events! 


bottom of page