Je hebt een tof product, een handige dienst of je wil je winkel van de bricks naar de clicks krijgen. In elk van die gevallen is een knappe mobiele website precies wat je nodig hebt. Vroeger volstond het om een paar kernwoorden op je website te verbergen om door mensen gevonden te worden. Dat is nu helemaal anders. Google maakt gebruik van een algoritme (de crawler) waarmee het elke pagina die passeert analyseert. Het resultaat van die analyse bepaalt waar je terecht komt in Google. Hoe beter je SEO (Search Engine Optimisation), hoe hoger je gerangschikt wordt. We hebben een paar tips voor je opgelijst om je SEO kung-fu te verbeteren.
Content? Google houdt van frisse, frequent geupdate websites die mooie, goed geschreven, goed gestructureerde en schrijffout-vrije inhoud aanbiedt. Google wil ervoor zorgen dat surfers meteen vinden wat ze zoeken. Goede content rond de zoekwoorden die jou aanbelangen is dus super belangrijk.
Wat zit er onder de motorkap? Je site moet technisch helemaal in orde zijn. Dat wil zeggen dat wanneer de Google crawler langskomt, dat ie vlotjes langs de grote poort binnen geraakt. Alle obstakels moeten weggenomen worden zodat al je content via Google netjes aan de surfers kan worden afgeleverd. Dit stuk kan je beter aan de specialisten overlaten.
Ben je Social-proof? Als er iets is waar Google nog meer van houdt dan frisse geupdate websites met goede SEO content, dan zijn het wel frisse websites waar veel buzz rond wordt gemaakt op sociale media. Hoe vaker je site wordt gedeeld en comments ontvangt, hoe meer surfverkeer je kan genereren vanuit alle sociale kanalen, hoe vlotter Google je ranking (de positie in de zoekresultaten) verhoogt.
Ben je mobiel? Elk jaar neemt het mobiel internetverkeer toe. Google geeft er de voorkeur aan om websites die op mobiele platformen mooi en goed leesbaar worden weergegeven hoger te ranken. Een website die ontwikkeld is vanuit mobiel oogpunt zal hoger gerangschikt worden in Google dan heel wat bestaande websites!
Communiceer regelmatig met je klanten: schrijf blogposts, nieuwsbrieven, update-berichtjes op social media, enz. Digitaal leven in de brouwerij stimuleert een veel hogere ranking.