In 1996 schreef Bill Gates, de toenmalige prez van Microsoft de gevleugelde woorden: “Content is King” wat zich vrij laat vertalen naar: inhoud is het belangrijkst. Gates pende zijn essay op een moment dat de grote zoekmachine-revolutie nog moest beginnen en dingen zoals zoekmachine optimalisatie (SEO bekt toch lekkerder) en Google Adwords nog geen vakken waren die je ergens in een Leuvense aula kon gaan volgen.
De vraag blijft natuurlijk: hoe goede content aan je klanten/volgers/fans aanbieden? We hebben hierover enkele ideeën voor je samengezet:
Vertel een verhaal: de meeste mensen willen niet constant verkoopspraatjes horen. Praat over het wat, hoe en waarom van je product of dienst en creeër een verhaal. Origineel is het voorbeeld van een bakker die op zijn instagram account het leven van één van zijn taarten volgt: van oven tot kruimels.
Praat over je collega’s, je werknemers: wat is hun rol in de zaak, of in je product of dienst? Toon de gezichten achter de schermen: heeft Cindy van accounting een halve marathon gelopen? Feliciteer haar!
Haal het merk uit het verhaal: hoe sterker je inhoud is, hoe gemakkelijker het wordt om je inhoud te laten delen. Een leuk voorbeeld hier is een betonmerk dat op YouTube toont hoe je een betonmixer correct moet reinigen.
Bouw een community: LinkedIn groepen, Meetups, Facebook groepen, Pinterest volgers: de beste content komt uit interactie met gelijkgestemde denkers.
Maak de inhoudelijke topics licht verteerbaar en gemakkelijk deelbaar.
Meer weten over de Websters schrijf en content diensten? Contacteer ons.